Кешкі мектеп мұғалімдері өз сабақтарында оқушылардың танымдық іс-әрекетін арттыру бойынша жұмыс істейді. Аталған мәселе бойынша жаратылыстану-математикалық цикл мұғалімдері әдістемелік бірлестігінің отырысында география пәнінің мұғалімі Ж.Е. Толгамбаева өз баяндамасымен таныстырды. Жанаргуль Еркеновна мұғалімнің сабақта оқушылардың танымдық белсенділігін арттыру қабілеті олардың оқу материалын сапалы игеруі үшін үлкен маңызға ие деп санайды. Белсендіру деңгейлері, әдістері, әдістері мен құралдары әртүрлі. Проблемалық оқыту оқушылардың ойлауын белсендірудің ең тиімді әдісі болып табылады. Мұғалім проблемалық оқыту тұжырымдамасына, оның аспектілеріне назар аударады. Проблемалық оқытудың орталық буыны проблемалық жағдай болып табылады. Проблемалық жағдайда адамның өнімді танымдық іс-әрекеті кезеңдерінің белгілі бір дәйектілігі бар.
Мәселелік жағдайдың пайда болу себептері:
- оқу материалдарының қисыны;
- оқу процессінің қисыны;
- оқу немесе тәжірибелік жағдай;
Мұғалімнің айтуынша, мәселелік жағдайды жасау кезінде мұғалім арнайы әдістемелік әдістерді қолдана білу керек. Мәселелік жағдайларды құрудың белгілі бір ережелері мен әдістері, сондай-ақ білім беру мәселесін қою кезеңдері, оларды шешу жолдарымен таныстырды. Жанаргуль Еркеновна мәселелік жағдайды оқу танымының қозғаушы күші ретінде пайдаланады. Мәселелік жағдайда оқушы танымдық қиыншылық жағдайын тудыратын қарама-қайшылықтарға және осы қарама-қайшылықтардан шығу жолдарын өз бетінше іздеу қажеттілігіне тап болады. Мұғалім мәселелік жағдайларды сабақта қолданатын мұғалімдер оқушылардың танымдық іс-әрекеттегі белсенділігі едәуір артқанын, тапсырмалардың шешімін іздеудегі дербестік жоғарылағанын, білімге деген ішкі мотивация пайда болғанын, сонымен қатар оқуға эмоциялық көзқарас жақсарғанын атап өтті.
Ж. Сексенбаева, мұғалім