Осы тақырыпта баяндаманы гуманитарлық цикл мұғалімдері әдістемелік бірлестігінің отырысына құқық негіздерінің мұғалімі К.К. Жакин дайындады. Адамгершілік тәрбиесінің негізгі негізі — адамгершілік сезім ұғымы - тұрақты эмоционалды сезім, тәжірибе, шынайы адамгершілік қатынастар және өзара әрекеттесу. Куандык Кусманович адамгершілік тәрбиесінің мазмұны адамның ел идеологиясы мен саясатына, еңбекке, қоғамдық игілікке, адамдарға деген адамгершілік қатынастарын қалыптастыруға бағытталуы керек екенін атап өтеді. Ол моральдық қатынас өздігінен пайда болмай және болмайтынына сенеді. Олар адамның іс-әрекетімен органикалық түрде байланыста және соған байланысты. Бұдан шығатыны, адамгершілік тәрбие — бұл оқушылардың оқу және сыныптан тыс іс-шаралар жүйесінде жағымды моральдық қатынасты қалыптастыру және осы негізде тиісті тұлғалық-этикалық қасиеттерді дамыту үшін саналы түрде жүзеге асырылатын процесс. Мұғалім оқушыларды келесі жұмыс түрлеріне қосуды ұсынады: қоғамдық, патриоттық, оқу, еңбек және т.б. Әр түрлі іс-шараларға белсенді қатысу процесінде оқушылар оны қалай жүзеге асыру керектігі туралы хабардарлықты дамытады, ар-ождан мен жауапкершілік сезімдері қалыптасады, мінез-құлық дағдылары қалыптасады және ерік-жігер нығаяды, олар белгілі бір моральдық қатынасты сипаттайды. Мұғалімнің айтуынша, жақсылап ұйымдастырылған практикалық іс-әрекетсіз және оны шебер педагогикалық ынталандырусыз азаматтық тәрбиені тиімді қалыптастыру мүмкін емес. Азаматтық тәрбиенің негізгі мақсаты - адамның бойында қоғамның адамгершілік мұраттарын, Отанға деген сүйіспеншілік сезімін, бейбітшілікке деген ұмтылысын тәрбиелеу. Мұғалімдерге көмектесу үшін ол бірқатар педагогикалық зерттеулерді атайды (л.ю. Мастыкина, с. Б. Омарова). Онда азаматтық тәрбиенің мазмұны және оқушыларда осы сапаны қалыптастыру процесінің ерекшеліктері ашылады. Бұл зерттеулер отбасы мен бұқаралық ақпарат құралдарының азаматтық тәрбиедегі орнын анықтады. Ал В. Н. Выговская, Г.Н. Волкова, в. и. Кожокарь, А. К. Нургалиева, Ю. А. Маринкинаның зерттеулері азаматтыққа тәрбиелеу проблемасының педагогикалық аспектілерін зерттеуге арналған. Олар азаматтық тәрбиенің мазмұнын және оқушылардың сабақтан тыс және сыныптан тыс сабақтар жүйесінде осы қасиеттерді қалыптастыру процесінің ерекшеліктерін ашады. Әрі қарай, мұғалім "азаматтық" ұғымын әлеуметтану, психология, педагогика тұрғысынан қарастырады, Онда "азаматтық рөл", "позиция" ұғымдары анықталды. Тыңдаушылардың назарына осы ұғымдар бойынша материал ұсынылды. Келесі аспектке баса назар аударылды: азаматтық ұстанымды тәрбиелеу мәселесі тұлғаға бағытталған, құндылықты және іс-әрекеттік тәсілдемесі тұрғысынан шешіледі. Мұғалім ұсынған материал қызықты, танымдық болып табылады. Осылайша, азаматтық тәрбие адамның жеке басын дамытуға адамгершілік көзқарасты нығайтады.